Friday, August 14, 2009


medley persahabatan 5 kunyit emas


andai aku bisa melangkah ke HUJUNG
DUNIA
PASTIKAN kau mencari CINTA DI AKHIR GARISAN
dan DEMI WAKTU yang berputar di paksi kehidupan
jadikan WARNA KEHIDUPANMU sesuatu yang
MUNGKIN NANTI menjadi KENANGAN TERINDAH
dalam hidupmu...


andai kau jujur mengucap KATA,takkan muncul
TEMAN TAPI MESRA yang hanya bisa membuatmu
KELIRU...takkan muncul PENCINTA WANITA
yang membuatmu SERASI BERSAMA sebaliknya
jadikanlah PERPISAHAN yang berlaku sebagai kenangan
HARI INI DAN SEMALAM yang mampu memutikkan perasaan
CINTA kepada SETANGGI SYURGA...

SAHABAT, KAU ILHAMKU...SEWAKTU DAHULU, kita
bersama mengukir NUR KASIH..
di saat hidupku sepi BAK TIGA MALAM TANPA BINTANG, kau
TERCIPTA UNTUKKU dan MAAFKANKU seandainya aku menjadi BUKAN DIRIKU

andai kau bisa MELAYANG umpama sang RAMA-RAMA
yang SEINDAH BIASA, TIADA LAGI BINTANG DI SYURGA
yang mampu membuatku BERDIRI kerana aku hanya
bisa MELOMPAT LEBIH TINGGI jika aku BERSAMAMU...

sahabat,PERCAYALAH...bahawa aku tidak akan
membiarkan GENERASIKU hanya sekadar dalam INDAH LELAPKU
TEMAN, SAMPAI MENUTUP MATA
sekali takkan kubiarkan kau tenggelam di lubuk
yang penuh dengan onak berbisa....kerana
BERDUA DENGANMU PASTI LEBIH BAIK DAN persahabatan
kita MAHA KARYA CINTA...
TAK BISAKAH kau PULANGKAN segala kenangan
yang tersemat di jiwaku setiap detik kita bersama dulu...

HARUSKAN kau IZINKANKU PERGI walau kau tahu
aku tak SEPERTI DULU lagi..dunia,
JIKA KAU TIADA maka HAPUSLAH AKU dari hidup ini dan
SETIA KU KORBANKAN seluruh jiwa ragaku demi
HAK MILIK KEKAL...

aku di sini, termangu MENANTI SEBUAH JAWAPAN
daripada seorang insan bergelar sahabat...

adakah SALAHKU seandainya engkau enggan bermadah denganku???
tapi yang pasti aku TAKKAN MELUPAKANMU
kerana hati ini SETULUS menyanyangimu...
tiada kata seindah bahasa untuk aku gambarkan betapa indahnya pekertimu...

sahabat, TANPAMU hidupku ibarat aiskrim yang tidak berperisa
AKU TANPA CINTAMU ibarat kek coklat yang tampak sedap
namun hakikatnya ia tawar, pahit, dan tiada hiasan yang bisa
membuatkan sesiapa sahaja mahu menjamahnya

pernah sekali aku membayangkan engkau BENCI BILANG KATA,
namun TAK ADA LOGIKA jika engkau katakan bahawa kita
adalah dari DUA DUNIA...
teman,andai engkau benci aku, BILANG SAJA agar engkau tidak LEMAS
dengan tingkahku...BILA RINDU padamu, ku pandang
LANGIT KETUJUH seraya ku berjanji tak akan BERHENTI BERHARAP...
ku akan tetap memberikan KESETIAANKU biarpun engkau
HILANG DALAM DAMAI....ya Allah,
ALHAMDULILLAH ku ucapkan kerana mengurniakan sahabat sejati..

kepadaku... sahabat, takkan ku biarkan HARAPAN kau yang menggunung padaku
JATUH begitu sahaja dan itu JANJIKU padamu...

SESUNGGUHNYA engkau sahabat dunia akhirat...


posted by: somebody

17 comments:

nana said...

ye.ye..pengomen pertama.........
bkpe x siap lagi?
ak rse mcm ambek copy n paste je...
betul dop?

eni_cute said...

btul2..aku stuju nana ey...kreatif sggh la spe hok reke nie...dah la byks typing error...hahaha

wnf_0509 said...

btol3..mmg soheh copy n paste je..
mmg kreatif ar klu tuan punye post ni reke sndri..tpi ak rse cam siap doh je mende nih..

Faizatul Munira Mansor said...

huhu
mujur ad org post.
kn nk ucp terime kaseh poun sek2 mg ea

adysuR said...

Kalau kita nak pinjam barang orang atau nak guna mesti kita bagi tau dulu kan?
Jadi, kalau sesuatu tu orang lain yang punya mesti la kena bagi tau siapakah itu. =)

Harap maklum.

wnf_0509 said...

btol3..x ske ar org post tpi x kbo sape dri ye..
tuko p/wod kan..bia org t'tentu je hok taw..
x yoh gok wak org b'teka teki..

syahirah said...

hehe..sensitif bace ayat wan nur fadhilah bt wan osman.(betul x eh?)
bukan reka sendiri ke eh?baru nk puji :p

amie pomatoes said...

siapakah gerangannya yg mengepost medley persahabatan???

wnf_0509 said...

doh btol pe sedari syahirah binti sulaiman..ble org teke,kte tuduh la..ble t'bukti btol,mrh lop kat org tuh..
ni mls eh..

bkn mu ke post aki??nana kte mu hok post tu..

p/s:cherrah,name tu x brape nok btol ar..ad sloh ket so,ptong stgoh mrkh..haha

wnf_0509 said...

lam ni ad 67 buoh tjuk lagu..btol dop tuan punyer post??
(lguh ak bilang eyh..haha)

amie pomatoes said...

padilah, sape plop aki???
sape lok somebody ea??
jgn biarkan hidup kite diselubungi misteri...hiii...hiii...hiii...

wnrf_0509 said...
This comment has been removed by a blog administrator.
wnf_0509 said...

mane ak taw..
bknnye tugas ak ntuk cri identiti sume org nih..

nana said...

padiey membolokkan dirinya...

sis said...

hurmm...
poz ny sgt bererti buat aku...

ank en.man said...

sobsss33...sdey r lop..pye somebody plop eyh..rmi nguh org misteri lam kunyit emas eyhh..

wnf_0509 said...

mcm ar ank en.man ni x misteri org ye..
piye ank en.man ey??

Kunyit Emas Copyright © 2009
Scrapbook Mania theme designed by Simply WP and Free Bingo
Converted by Ipietoon Template